петък, 12 февруари 2016 г.

Нова година. Нови цели.


Или как да сме една крачко по-близо до изпълнението им? 

Всяка година чинно си сядам и си разсъждавам върху това какво искам да постигна през следващите 365 (плюс бонус един ден за тази година) дни и всяка година чинно нищо не стига по-далеч от пределите на мозъка ми. Тази година се надъхах доста сериозно, но все пак си оставам с резерви относно капацитета ми за изпълнение на важни мисии. :Р
От едногодишното ми НЕцеленасочено проучване достигнах до три нещица, които ми се сториха доста удачни, когато се касае за новогодишни обещания:

  •       Не повече от 2 или 3 цели за цялата година.
Няма да крия, че и на мен ми идва да направя един километричен списък на това какво искам да постигна тази година, но уви изпълнимостта на този списък е обратнопропорционална на дължината му. :Р Като извадите от 24 часа в денонощието времето за работа, сън, хранене, домакински щуротии, семейство, котки, четене и безбожно много висене по спирките на градския транспорт... и сте на минус вече. :Р Надявам се разбирате защо е добре да са по-малко целите в този случай. ^^

  •            Конкретност и измеримост.
„Какво?“, „Как“, „Кога?“, „Къде?“ и „Защо?“ са идеалните класически въпроси, за да си направим проверка дали добре сме формулирали целите си за годината. Това е полезно, защото като си отговорим на тези въпроси и ето ти половината работа свършена, остава само „малко“ къртовски труд през годината и всичките ни обещания към нас ще са изпълнени. Юху! :Р

  •            Да го напишем... на хартия.
Хората с мания към тефтери и тефтерчета за всякакви приложения ги виждам как танцуват от кеф. Аз обожавам да записвам всички идеи и подобни глупости, които ми минават през главата, за черни дни без идеи. :Р Странно е, но се задейства някоя и друга невронна връзка, когато тръгнеш да запишеш дадена цел. Налага се да я формулираш (ето къде идва на помощ втора точка), за да я пренесеш на листа и ако си направиш това усилие – значи сериозно обмисляш да се заемеш с тазгодишните си цели, а това е половин ПОБЕДА отвсякъде. :Р

И не забравяйте – нищо не е абсолютно и задължително! Аз, както винаги, макар добрите идеи, които сама си дадох, пак се изхитрих донякъде и целите за 2016 са ми разделени на две – лични и професионални. Едно е важно обаче – да не изисквате чудеса от себе си. Да знаете своя лимит и да сте наясно, че може би не всичко ще стане и ще се изпълне. Все пак каквото се получи ще е поне два пъти по-успешно от предишни злополучни години с новогодишни обещания. :Р


П.П. А за тези, които стигнаха до края с четенето на първия ми пост - нещо малко, за да се опитам да направя изпълненинето на новогодишните Ви цели по-приятно занимание – линк към няколко изчистени шаблона, които могат да се принтират и да се носят в портофейл, тефтер или където ви хрумне. Картички за себенадъхване и напомняне. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар