неделя, 14 февруари 2016 г.

Любов и предопределеност из между страниците


Няма по-добър повод манията ми за списъци да получи изява от подходящ празник като днешния – денят на св. Валентин или както му викам аз – денят на цветарската и шоколадова индустрия. ^^

Не са много книгите, които и до сега, карат сърцето ми да трепти, като се сетя за тях. Онези велики любовни истории, които дори не мога да нарека велики (твърде слаба и загубила силата си дума), а просто помитащи съзнанието и никога ненапускащи душата ми след като съм станала част от тях. Затова сега ще Ви разкажа за моите любими двойки от книгите, които ме карат все още да вярвам, че някъде там съществува твоя друга половинка, която пази твоите криле и чака да ти ги даде, за да полетиш. :)

Имам си романтична същност, но не не си падам много по-класическите истории с щастлив край, така че имайте едно на ум ако си търсите нещо леко и приятно за четене - тези книги не са леки, напротив като земетресение са, поне мен добре ме зашеметиха, така че - внимавайте. 



Заглавие: Самота в мрежата
Автор: Януш Леон Вишневски
Издателство: Сиела
Година на издаване: 2009
Страници: 380
Случайна среща с книгата, която свърши с прочитане на един дъх. Дори сега, няколко години след прочитането й, още сърцето ми се свива като се сетя за нея. Не успях да я разбера напълно, беше като сън в мъгла, който ти носи толкова силни и объркващи чувства, че не си сигурен какво се е случило. Много хора не я харесват, може би именно защото е толкова объркваща. :)
Официалната анотация на книгата е доста неясна, така че кратко – това е книга за любовта на ума. Двама души се срещат в мрежата (ранните години на интернет) и откриват себе си в другия, но въпросът е дали могат да се осмелят да пренапишат историите си.

Заглавие: Изворът
Автор: Айн Ранд
Издателство: Изток-Запад
Година на издаване: 2006
Страници: 830
Никога не съм вярвала, че толкова специфична материя като архитектурата, ще ме запознае с една от най-любимите ми двойки в моя книжен свят. :)
Трябва да призная, че отношенията между двамата главни герои ми идваха толкова садо-мазохистични и противоречиви на моменти, че не бях сигурна какво да мисля, но ще съм горда ако имам и наполовина толкова неописаема духовна или не-знам-как-му-вика връзка с някого, колкото тяхната.
Официалната анотация е много точна в този случай - история за талантлив млад архитект, за безкомпромисната му битка срещу общоприетите стандарти, за експлозивната му любов към прекрасна жена, която привидно се опитва да го провали.

Заглавие: Светлината, която не виждаме
Автор: Антъни Доер
Издателство: Сиела
Година на издаване: 2015
Страници: 416
Тази книга е подходяща за не един списък и макар, че някои хора да смятат, че това не е любовна история, за мен си е напълно и отвсякъде такава. Иначе нямам друго обяснение, защо се хилех от напрежение като ученичка с наближаването на кулминацията, като тематиката е доста сериозна и не е за фенгърлщина изобщо (ако има такава дума).
Официалната анотация е много дълга, затова накратко от мен – история за едно сляпо момиче и едно немско момче и как съдбата преплита техните съдби, но възможно само на фона на войната. :)

Заглавие: Писма от Скай
Автор: Джесика Брокмол
Издателство: Сиела
Година на издаване: 2014
Страници: 270
Също не много популярна книга, може би се струва твърде клиширана или твърде преекспонирана темата за любов по време на война, за да се хареса.  Обичам си тази история, защото никой от героите не е очаквал да се влюби в другия, а се случва и това кара и двамата „да полетят“, да преоткрият себе си и да бъдат някой друг, а кой не мечтае да бъде някой друг? :)
Анотацията на книгата също е много дълга, но накратко – това е именно история за раждането на една любов по време на война, разказана в писма.

Заглавие: Момичето от Дания
Автор: Дейвид Еберсхоф
Издателство: Intense
Година на издаване: 2016
Страници: 318
Последната книга, която спечели мястото си сред любимите ми любовни книги. Главните герои са една много странна двойка, вероятно за това са ми на сърце. Въпросът е обаче дали Лили Елбе щеше да съществува ако Айнър не беше срещнал Грета и дали Грета щеше да стане художника, който иска да бъде, ако не беше срещнала Айнър, а така и Лили? Не ми се вярва. :)
Историята е по мотиви от живота на първия мъж, който се е подложил на операция за промяна на пола. Книгата е една по-добра и романтична художествена измислица. :)


Надявам се да простите невежеството ми в писането на такива списъци, тъй като е ново за мен. Аз вярвам в любимите си книги и затова се осмелих да попиша малко за някои от тях, с тайната надежда, че някой ще намери своя нова любима книга сред тях. ^^



Няма коментари:

Публикуване на коментар