сряда, 10 август 2016 г.

TAG: Властелинът на книгите




Ок, създадох блога си основно, защото ме гонеше голям мерак да правя книжни тагове. Вчера, докато си разглеждах любимите страници и групи за книги, във “В книжна кома“ попаднах на този таг с любезното „каня всеки, който желае да направи таг-а :)“. 

Е, реших да се почувствам поканена. Разбира се, да уточня, че изгледах оригиналния видео пост на създателката на таг-а - Ariel Bissett, после клипчето на "Четат ли двама" и прочетох още няколко поста на любими книжни блогъри с този таг. Като почнах и не можах да се спра. Този таг дава много интересна информация за самите хора, затова и така ме радва. ^^

Да видим сега какъв книжен свят си изградих. :Р


1. Книга, която би накарал всеки да прочете.
„Човекът в търсене на смисъл“ на Виктор Франкъл е моята книжна библия. Убедена съм, че всеки човек е важно да я прочете. Това е книга, която те променя отвътре, дори и да не си търсил промяна. Книга, която те унищожава и същевременно те възражда от пепелта. Никой не би сбъркал, ако я прочете, а и като бонус е изключително красива. ^^

2. Част от направата на книгата, която ти не харесваш и би променил/премахнал.
Задължително, ама много задължително, всяка книга ще върви с книгоразделител. Аз самата обожавам книгоразделители и затова винаги, когато някоя книга има книгоразделител, умирам от кеф. Веднага си го ползвам с книжката и когато приключа с четенето, го оставям вътре на любимия си цитат или абзац. Така винаги мога да се върна отново към него, без да го търся дълго време. 

3. Автор, който би искал да пише всички книги.
Хм, ако е само един автор, ще е много еднообразно написаното... Така, че ще има точно трима автори, които ще тормозя да пишат денонощно. Това са Стивън Кинг, Джоан Роулинг и Ървин Ялом. :) Макар от Стивън Кинг да съм чела малко книги, то неговият стил е един от любимите ми. Наред с Джоан Роулинг и Ървин Ялом, тримата пишат толкова леко, разбираемо и изчистено, че това ми е като база за сравнение за писане, на който й да е автор, който съм чела досега и вероятно на всички последващи, които ще чета. 

4. Книга, която бихте занесли в „книжното мазе“, за да освободите място за нова на рафта.
Този въпрос ме разтруднява изключително много. Моето „книжно мазе“ е родния ми дом в Стара Загора, където всички нежелани от мен книги отиват да живеят и да бъдат четени, от който прецени. :Р Един-два пъти годишно се случва това „книжно разчистване“. Обикновено за там отиват всички книги, които осъзнавам, че не бих си направила труда да ги нося от дом в дом. 
Последната такава книга, която замина е „Щиглецът“ на Дона Тарт. Не, че беше лоша, но просто не е моята книга и определено размерите й са огромни, че да си позволя лукса, да я оставя да „граби“ място в библиотеката ми.

5. Художник, който да илюстрира всички корици.


Признавам, че като човек, обожаващ книгите и рисуването, е срамно, че нямам любим художник на корици. Истината е, че от тази година започнах да обръщам повече внимание на това кой прави дадена корица и да се опитвам да проследявам творчеството им.
Имам обаче откровено най-любим български илюстратор, на който бих поверила с огромно удоволствие да прави кориците на всички книги в моя книжен свят – Анна Цочева.

6. Лице на литературен герой, което би сложил на парите.
Сириус Снейп! Това е! Незнайно защо, но го обожавам. :) Никакъв дълбок смисъл зад избора ми, просто ме кефи. Но, ако все пак е нужно да се аргументирам – може би е заради това, че Снейп не е просто добър или лош, а многопластов образ, което го прави по-жив и от мен в някои аспекти. :Р


7. Книга на 2016 година от до момента на прочетените.
Макар, да я прочетох в началото на годината тази книга, засега ми е откровен фаворит и се е наредила измежду най-любимите ми книги въобще и имам чувството, че няма да бъде изгонена от там лесно. Става дума за „Момичето от Дания“ на Дейвид Еберсхоф - книга, която представя любовта по един изключително различен, едновременно простичък и вълнуващ начин. :)


С това завършва първият ми книжен таг. Дано Ви е харесал, дано сте научили нещо ново за мен и дано съм Ви вдъхновила и Вие да го направите. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар