събота, 24 септември 2016 г.

Goodreads Book Tag




Това тагче го видях преди месец из любимите ми книжни блогове и си го харесах веднага, но реших, че искам да го направя малко по-нататък. Ето го и момента за него. ^^


1. Коя беше последната книга, която маркирахте като прочетена?

„Разследванията на Ханшичи. Самурайски криминални истории“ от Окамото Кидо. Ханшичи е нещо като японски Шерлок Холмс. Принципно, двамата герои нямат нищо общо, но същевременно пък си приличат. Много приятна книжка за четене. :)

2. Кои са книгите, които четете в момента?

„Как да сложим край на безпорядъка“ на Питър Уолш. Купих я, въпреки че бях убедена, че няма да ми хареса. Явно, тайно се надявах да се изненадам положително. XD
„Илумине“ от Ейми Кауфман и Джей Кристоф. Книгата ми се набиваше на очи от известно време и не можах да устоя на изкушението да не прочета една по-различно поднесена история. :Р 
„The Art of Game Design: A Book of Lenses“ на Jesse Schell. Болната ми тема. Започнах я през февруари 2015 г. и човек би си помислил, че вече ще съм я запратила в забвение и ще съм я разкарала от рафтчето с четени в момента – е, не мога. Книгата е страхотна, но е обемна, написана на английски език с дребен шрифт. Та, имах нужда от почивка от нея и многото английски думи, но твърдо съм решила, че ще я дочета, пък каквото ще да става. Най-много да бия собствения си рекорд за най-дълго висяла в “currently-reading” рафтчето книга. 

3. Коя книга добавихте последно към списъка си за четене?

В Goodreads последно добавих „Adulthood Is a Myth: A "Sarah's Scribbles" Collection“ от Sarah Andersen. Това е сборник с кратки комикси на графичния дизайнер Sarah Andersen. Имам едни други километрични списъци, където добавям по-често книги, ама те не са в Goodreads, така че не се броят. 

4. Коя е следващата книга, която сте запланували да прочетете?

Понякога имам идея какво ще чета след текущите заглавия, но в повечето случаи зависи от настроението ми и как са ми се отразили последно прочетените книги. Със сигурност знам, че ако дочета първо художествената книга - следващата ще е също художествена. И обратно, ако прочета първо книгата на специализирана тема, то следващата ще е такава. Това ми е правило – една художествена и една професионална книги да чета едновременно. :)

5. Използвате ли системата за оценяване на Goodreads?

О, да. Даже си измислих собствено означение на броя звездички, за да не се чудя кое как да оценявам. Може да видите щуротията ми на тази тема тук. Наложи ми се да преосмисля цялата си концепция за рейтинга след като прочетох една книга, която заслужаваше да й взема звезди и затова се роди тази статия. :)

6. Изпълнихте ли своето читателско предизвикателство за 2016 година?

Малко е раничко, за да е изпълнено. Опитът ми от предишните години показва, че го изпълнявам буквално в последния възможен момент – 31 декември. Към момента съм на 70%, което в книги значи, че съм прочела 35 от 50 поставени като цел. Тези последните седмици Goodreads само ме дразни като ми напомня, че съм назад с една-две книга от графика си. Въобще не се опитва да ме напряга, ама никак. :Р

7. Имате ли wishlist?

Имам, ама не и в Goodreads, а на таблета ми в специално тематично подредени албуми с кориците на желаните книги с цените им.
Така, като се озова в някоя книжарница и ми хрумне, че искам да питам за някоя книга – поглеждам, показвам и питам. Много удобно, а и ме кара да се чувствам, че все едно вече са мои тези книги. Реално не е така, наясно съм, но щом ми помага да не се чудя от къде да намеря огромна сума пари, за да купя всичко наведнъж, значи е ок. :)

8. Коя е следващата книга, която планирате да си купите?

Някои от всичките 268-те книги от специалните ми албумчета с желани книги. И, напълно възможно, някоя друга книга, която я няма там, защото обичам да се изненадвам, а и всеки ден излизат толкова много нови книги, че... не мога се ограничавам само до желаните. XD

9. Имате ли любими цитати, който обичате да споделяте?

Никак не ме бива да помня цитати, но имам някои, които на себе си повтарям, а на хората около мен обичам да повтарям мантрите си, които са твърде егоцентрични, но в мое оправдание – овен съм, закодирано ни е да си мислим, че светът се върти около нас. :Р

Няма да ги напиша мантрите, разбира се, но ще споделя любимия си цитат:

“Everything you want is on the other side of fear.”

― Jack Canfield


10. Кой е любимият ви автор?

Ултимативните ми любимци са Джейн Остин и Фьодор Достоевски, но имам много предпочитани автори, на които съм прочела или планирам да прочета всички книги, защото ме кефят как пишат. Такива са – Амели Нотомб, Харухи Мураками, Казуо Ишигуро, Джон Грийн, Дейвид Левитан, Джоан К. Роулинг, Рейнбоу Роуъл, Сара Десен и значително количество други. Като цяло японските и young-adult авторите са ми слабост, просто не на всички помня имената, а и в България има много малко преведени книги от японски автори например, та е трудно някой да изпъкне над останалите или да си направя заключение дали ми е любимец само по една негова книга. :)

11. Присъединили ли сте се към някои групи?

Мда, в две – „Аз чета“ и „Bulgaria reads“, но съм активен воайор, а не активен дискутиращ. Харесва ми да гледам активността на хората из групите, но засега не се чувствам ок да коментирам нещо из тях. Като нищо, ако ми попадне друга интересна група за следене, ще се намъдря и там да си зяпам и вдъхновявам. :)

12. Колко книжни рафтчета (bookshelves) имате в Goodreads?

Освен класическите за Goodreads, от които няма отърване (или поне аз още не съм намерила как да махна някой или да го преименувам поне) имам още 10 рафтчета. Тук ще се видят черно на бяло скелетите от гардероба ми: 

@ arts - обичам рисуването и затова тук поставям всякаква литература, която съм прочела на тема, свързана с това ми хоби;

@ bulgarian-books - наскоро създадено рафтче, в което да поставям прочетените художествени произведения на съвременни български автори и класици;

@ criminal-minds ‎- имам слабост към специализираната литература, посветена на изследване умовете на серийни убийци и хора, извършили особено тежки престъпления; затова този рафт служи да поставям тук книгите, които съм прочела на тази тематика;

@ holocaust – вероятно не най-доброто ми заглавие за рафтче, но не ми хрумна друго; тук поставям всяка прочетена книга, посветена на холокоста и случилото се с хиляди евреи по време на втората световна война;

@ illness – звучи като място за книги, посветени на медицински учебници, но всъщност тук слагам книгите, в които основната тема е сериозно заболяване, което по един или друг път, определяна сюжета и края на книгата;

@ japan – всичките ми японски автори са тук, както и книгите, посветени на Япония;

@ marketing – сравнително нов рафт, посветен на маркетинга, тъй като започнах да се занимавам със социални мрежи и интересът ми към маркетинга изведнъж се прояви; та, тук си пазя заглавията на прочетените книги, посветени не само на маркетинга, но и на управление на времето, ефективност, въобще всичко свързано с полезни професионални умения;

@ writing – книги, посветени на писането;

@ yaoi-manga специалното ми рафтче за един много любим мой жанр в мангата – яои, в този тип манги се разказва за любовни и интимни отношения между двама или повече мъже;

@ young-adult мястото, където си добавям всички прочетени книги на автори от този жанр.



И с извадените скелети от рафтовете на Goodreads приключвам този таг. Надявам се да сте научили нещо ново за мен, да съм успяла да Ви изненадам и да Ви вдъхновя да го направите. Самият таг е от доста време, но някак си идеалното време за книги и Goodreads все ми се струва, че е със започването на есента. ^^

Няма коментари:

Публикуване на коментар