сряда, 21 декември 2016 г.

Коледен книжен маратон 2016 (ККМ)


По случайност попаднах на този блог пост, анонсиращ организирането на ККМ, и веднага ми стана ясно, че имам нужда именно от нещо подобно, за да излезна от книжната си депресия, породена от липсата на какъвто й да е досег с любимите ми български книжарници и най-вече да се справя с факта, че не бях на тазгодишното коледно издание на Панаира на книгата в НДК, което ме убива.


Преди да дойда тук, където се намирам в момента, като ми се четеше нещо ново или просто имах нужда да се разнообразя от към книги, беше нужно само да излезна от къщи и да отида до някоя книжарница и да избера каквото си пожелая. Сега, уви, далеч от българския книжен пазар, повечето хора ще кажат, че имам достъп до много по-голям и разнообразен такъв, нещо като Disney World на книгите... Само, че аз и английският език никак, ама никак не се разбираме, когато става дума за художествена литература и това огромно многообразие от книги е като наказание за бедната ми книжна душа. 


Наистина бях свикнала с експлозивния си досег до каквото ми душа й се чете и досега никога не съм изпадала в състояние да не ми се чете нищо от наличното и да няма как да си набавя нещо, което да ми се чете. Затова и определено ще се пробвам с ККМ, именно да се надъхам да почета малко, че и да се разнообразя. А и имам сериозна нужда от почивка от оцветяване, рисуване и подобни творчески занимания, които последните три месеца са в твърде голямо количество, именно, защото нямам какво да чета в любимия ми хартиен вариант.
Без повече безсмислено писане, ето го моят избор на книги за ККМ 2016:



1. Книга на коледна тематика: Естествено, при мен нямам налични коледни книги и макар книжарниците в Единбург да са пълни с колкото иска човек коледни книги, повечето от които вероятно биха ми били интересни да прочета, ако бях в близки отношения с английския език. Обаче не съм, затова ще се задоволя с “Подарък от Боб“ от Джеймс Боуен (изд. Книгопис). Чела съм първата книга за котарака Боб, но не съм кой знае какъв фен на книгите за него. Предполагам е следствие от високите ми изисквания и очаквания спрямо всяка книга, посветена на котки, защото аз самата имам няколко божествени пухкави създания.

2. Книга, която ти е била подарена: В тази категория си избрах книгата „Моята прекрасна книжарничка“ от Петра Хартлиб (изд. Сиела), която си изпросих заедно с още други три книги на същото издателство като подранил подарък за Коледа. От подарените ми книги остана още една непрочетена книга, но ми се стори много дебеличка като за първи опит за книжен маратон. :Р

3. Книга с коледни цветове на корицата: В тукашната си мини библиотека не намерих книга с коледни цветове, но в крайна сметка си поръчах в електронен формат „Островът на изгубените“ от Мелиса де ла Круз (изд. Егмонт). Не е от моят тип книги, но ми се стори интересна, а и с тези червено, зелено и жълто, по-коледно не знам на къде. :Р

4. Книга, с романтична/любовна тематика: От много време се каня да прочета „Норвежка гора“ от Харуки Мураками (изд. Колибри) и все не стигам до нея. Е, мисля, че ККМ е идеалният момент за нея, а и помня, че се води неповторима любовна история. Като добавим и необичайния стил на писане на Мураками, очаквам – неочакваното. :)

5. Книга, с която ще изглеждате най-tumblr до камината: Хохо, започнах „Хари Потър и прокълнатото дете“ от Дж. К. Роулинг, Джон Тифани и Джак Торн (изд. Егмонт) преди няколко седмици, но реших да си я оставя за Коледа, защото по-коледно нещо от Хари Потър и по-подходящо за снимки до камината от него, няма. 

Следват двете бонус категории, които въобще не вярвам да стигна до тях, но все пак ще избера книги за тях, че знае ли се – може и коледно книжно чудо да стане. :Р

6. * Книга от жанр, който не си пробвал/а досега: Тук избрах да поставя първата книга от поредицата за Скълдъгъри Плезънт „И той е от добрите“ от Дерек Ланди (изд. Студио Артлайн). Нямам си и понятие какъв жанр се води, но знам, че е книга, която не бих седнала да чета, освен ако не съм решила да се предизвиквам, каквато именно е ситуацията. Признавам, че ми е и любопитно да видя защо се харесва толкова много тази поредица, така че ми се струва добър избор за тази категория. :)

7. * Книга по избор: Това би следвало да е най-лесната категория, но имайки предвид, че книгите, които имам налични в мини библиотеката си тук, не ме вълнуват в момента да ги чета, си е тежък избор. J Хубавото, че това е допълнителна категория, така че не е толкова важно какво ще избера. В крайна сметка се спрях на „Пътят към дома“ от Роуз Тримейн (изд. ICU-Publishing). По обясни ми причини съм на такава вълна, а и ICU в последно време се превръщат в мое много любимо издателство, тъй като имам някои техни книги, които обожавам и се намират в т.н. „Зала на славата“ на моите книги. ^^


Това е. Сега остава само да стане 23-ти декември, когато започва официално ККМ и да видим как ще ми се получи първият ми ЕВЪР книжен маратон. Запазвам си правото на промени на избраните заглавия. Човек никога не знае какво ще му хрумне или ще му попадне в ръчичките. ^^






2 коментара:

  1. Е, надявам се да не останеш разочарована от първия си (евър) книжен маратон.
    Огромни адмирации за чудесната рисунка, между другото.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От ККМ няма да остана разочарована, но от себе си вече е друг въпрос. :Р Благодаря за поощрението за рисунката, нямаше как да мине без такава за събитието. ^^

      Изтриване