четвъртък, 29 декември 2016 г.

Winter Wonderland Book Tag


Коледа си отиде, но зимата е все още тук, така че е идеалното време за един зимен книжен таг. Твърдо бях решила, че ще направя един, но ми беше много трудно да си избера, тъй като повечето не ми допадаха, но този е доста приличен, даже приятен. :)

1. Коя книга е толкова щастлива и сладка, че стопля сърцето ти? Не се сещам за чак толкова „сладка“ книга, която да ми е донесла толкова много приятни емоции, че да се разтопя чак, четейки я. Сещам се обаче за книга, която определено ми донесе огромна доза коледно настроение миналата година – „Сняг Вали“ от Джон Грийн, Морийн Джонсън и Лорън Миракъл (изд. Егмонт). Накара ме да се усмихвам и ми беше едно такова топло и уютно, докато я четях. :)

2. Коя е любимата ти книга с бяла корица? Посочвам без дори да се замисля – „Магията на подреждането“ от Мари Кондо (изд. БАРД). Книгата я прочетох тази година и има най-красивата, изящна и стилна бяла корица, която съм виждала. А и самата книга е част от моя топ 10 за тази година, така че и да има друга книга, чиято корица е бяла и харесвам, то всичко бледнее пред Мари Кондо. 

3. Седиш в хубав, удобен стол, увил си се топличко от глава до пети, с чаша прекрасен горещ шоколад, но коя ЧУДОВИЩНА книга четеш? Приемам, че под „чудовищна“ се има предвид „адски-невероятно-дебела“ книга. За тази прекрасна картина си представям, че държа в ръцете си „Щиглецът“ на Дона Тарт (изд. Еднорог). Книгата не ми допадна много, тъй като стилът на писателката ми е твърде описателен, излишно натоварен, но историята някак си ми навява подобна идея – да си сгушен на топличко и уютно местенце, докато се бориш с демоните на главния герой заедно с него. :)

4. Започнало е да вали и си решил да си спретнеш битка със снежни топки! Кой литературен герой ще се радваш да се включи в снежна битка с теб? Оооо, младите Сивиръс, Джеймс, Сириус, Лупин и Лили. Няма да откажа, който й да е друг герой от Хари Потър като цяло, но ако се бия със снежни топки с някой от младите версии на горе изброените герои, бих имала възможност да науча повече за техния ученически живот. Нещо, за което си мечтая, откакто книгите Хари Потър попаднаха в ръцете ми. 

5. За жалост, огънят в камината е започнал да гасне. Така че последните глави от коя книга си готов да жертваш, за да го разпалиш отново? Ха, сега, де! Има толкова много книги, чиито последни глави бих с удоволствие унищожила, че все едно никога не са били. Но има една книга, която все още не мога да й приема края, тъй като го намирам за твърде чудовищно болезнен и несправедлив. Книгата е „Тес от рода д'Ърбървил“ на Томас Харди. Не мога да приема, че роман от това време (времето на Джейн Остин, естествено) има такъв край. Без никакви угризения ще се отърва от последните глави на тази книга. :)

6. Коя книга е толкова близо до сърцето ти, че би я подарил на всеки, който не чете по принцип, но би искал да го запалиш по четенето? Това вече съм го правила няколко пъти и не беше никак сполучливо. Книгите, които са ми близки и специални за мен, по-скоро могат да откажат някой от четенето, отколкото да го убедят. Към хора, които не четат, а много искам да провокирам да го направят, подхождам по-дипломатически и политически коректно. Откривам тема, която им е страст и почва търсене на книга, която като им подаря и да има WOW от тяхна страна. :)





Няма коментари:

Публикуване на коментар