петък, 6 януари 2017 г.

Моята 2016 година в рисунки, оцветяванки и комикси



Реших, че след като направих равносметка на книжна 2016, не може без подобна за рисуването и нейните производни. За съжаление си нямам никаква идея точно как би следвало да е построена една подобна артистична равносметка, затова ще се опитам да нахвърля най-важните моменти от годината по отношение на рисуване, оцветяване и комикси – трите ми основни и любими категории. :)

Като начало без никакво замисляне мога да напиша, че 2016 беше годината на handlettering-а, тоест на красивото и калиграфско изписване на думи. Още в края на декември 2015 усетих накъде отиват нещата, докато разглеждах куп видеоклипове, статии и какво ли още не по повод поръчка, която така и не се случи, но пък се случи техниката, която трябваше да използвам. :Р

Естествено, handlettering-ът влезна в целите ми за 2016 година като предизвикателство да нарисувам 366 вдъхновяващи цитати като основната цел беше просто да тренирам ръката си (и да проверя дали мога да бъда толкова луда). С мъничко доза задоволство мога да напиша, че макар да направих само 188 цитата от 366 планирани, се вманиачих на тема lettering до такава степен, че каквото и да рисувах по какъвто и да е повод, гледах да има част с красиво или композирано изписване на думи. В края на 2016 някак си от нищото ме осени, че има разлика вече в това как се движи ръката ми при изписването на думи. Много приятен момент на осъзнаване. Е, има още много какво да се учи за красивото изписване - най-малкото да почета някоя и друга книга на тази тема; да изгледам някой и друг урок и да потренирам красиво писане на кирилица. Но, за момента мисля, че това, което направих, е достатъчно като начинаещ.

Освен handlettering-а, който зае основно място, през 2016 се откроиха още няколко по-големи проекти:


1. Рисуването на книгоразделители, вдъхновени от прочетени книги. Нарисувах цели 34 такива, вдъхновени от 33 книги. За съжаление, по този начин не ми остана много време да си правя други тематични книгоразделители. 
2. Нарисувах няколко плаката за кътчето на Манга Академията на Анивенчър 2016 година. Най-големият формат, на който сама се инициирам да рисувам е А4 и то много, ама много рядко, когато ме хване артистичният мазохизъм. Красивите надписи за МА бяха на картони А3, което си беше чудо на чудесата за мен и определено го приемам за сериозен успех. :)
3. Включих се за втора поредна година в предизвикателството INKtober като този път предварително планирах какво искам да нарисувам. Така се сдобих с прекрасни 31 мини картички за оцветяване по различни поводи, които да мога да ползвам, когато ми се наложи. 
4. В рамките на една седмица през ноември станах част от магията на създаването на мандали като се включих в мини курсче, посветено на тази тема. Нарисувах 5 мандали, каквито досега никога не бях пробвала да рисувам като техника. Беше вълнуващо преживяване и ми припомни защо така обожавам мандалите. 

Освен самото рисуване като рисуване, друга моя голяма и неизменна слабост е оцветяването и страничките за оцветяване. Аз оцветявам бавно и то само като ми се оцветява. Въпреки това съм успяла да оцветя цели 24 странички през годината, което ме изуми, тъй като не ми се стори тази година да оцветявах много. Някои от страничките бяха доста комплексни и сложни оцветяванки, а други бяха за размисли и почивка от сложните оцветявания. Това, което обаче забелязах е, че нямам нито една книжка с мандали и съм оцветила едва една-две мандали през цялата година, което ме потресе. Затова, докато пиша този обзор, минах през Amazon и си поръчах две невероятни книжки за оцветяване само с мандали, за да възстановя баланса в моя оцветяващ свят. :Р

Неизменна част от слабостта ми към оцветяването още от създаването на Ari’s Dreamy Place винаги е било да рисувам самата аз странички, които да предоставям за свободно сваляне и оцветяване. За съжаление, тази година макар да нарисувах повече от три такива, само три успях да обработя някак си и да ги пусна за принтиране и оцветяване. С временното ми преместване в Единбург, вече не само нямам подходящ софтуер за обработка, но и принтер, на който да проверявам как изглеждат принтирани изображенията. Въпреки тези трудности, не планирам да се отказвам от желанието си, когато мога да рисувам странички. Просто, техническите проблеми ще забавят процеса по обработка и качване за неопределен период. Създаването на тематични дизайни за оцветяване си е неизменна традиция, която не спазвам всеки месец, но никога не забравям. 

Последно от моя свят на оцветяването, но не по значимост, бяха двете събития, които организирах и с които съм много, ама много горда – конкурсът за оцветяване “Let’s color the summer!” и спонтанната „Коледна размяна на цветни картички“. Това бяха страхотни идеи, за чиято реализация вложих доста усилия и малко средства. Обаче, се получиха страхотно и определено виждам нови такива събития през новата година. Само се надявам, че освен за оцветяване, ще успея да включа и подобни книжни вдъхновяващи събития. ^^


Накрая, категорията, която тази година занемарих изключително много, е рисуването на комикси и чибита. Не е като да не нарисувах абсолютно нищо, но чибитата и мини комиксите не получиха развитието си, което желаех да получат. Предполагам, че това не беше тяхната година. 

Не знам 2017 накъде ще поеме, но планирам да я изпълня с повече тематични проекти, малко повече комикси и много мандали, надявайки се да не пренебрегна нещо друго, покрай тях. Ако музата ми дойде и онези 178 останали цитати ще видят бял свят. 


Още през декември започнах да усещам новата година на какво ще бъде посветена, но съм от суеверния тип хора, които смятат, че нямат да положат достатъчно усилия ако обявят публично целта си. Вероятно обаче темата ще си проличи на страничката ми, ако въобще реално нещата тръгнат в нейната посока. Едно е важно – да се рисува и оцветява колкото се може по-често и повече, какво и с какво не е от толкова голямо значение! :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар