четвъртък, 2 февруари 2017 г.

Книжен януари: нови книги, прочетено и планирано февруари



След като си направих труда да напиша годишна книжна равносметка, се зачудих защо да не пробвам и месечно да правя такива? :) Без друго се опитвам да премина границите на нормалното поведение по отношение подреждане, планиране и организиране. А и книгите ми взеха много да се сърдят, че оцветяването и рисуването имат повече изяви от тях, та защо не...


През месец януари, освен традиционния английски пазар на книги, който си позволявам веднъж месечно, имах възможност да напазарувам и няколко български книжки, така че се сдобих с много нови интересни нещица:

1. “All We Shall Know” на Donald Ryan. Ами, аз имам слабост към нетипични във всяко едно отношение книги. Само като прочетох първите няколко реда на книгата и вече беше решено, че ще се купи и чете, пък колкото разбера. Ето как започва книгата:
„Martin Toppy is the son of a famous Traveller and the father of my unborn child. He’s seventeen, I’m thirty-three. I was his teacher.”
Как да не се чете с такова силно начало? :)

2. “So you’ve been publicly shamed” на Jon Ronson. Негова е и книгата „Тестът за психопати“, която наскоро излезе на българския пазар. Възхитена съм колко методично и целеустремено подхожда Ронсън към всяка тема, която изследва. Тази книга се разказва за съдбите на няколко души, които следствие неуместна шега в социалните мрежи, целият им живот бива унищожен под напора на интернет обществото. Интернет не прощава на никой. 
Ронсън прави нещо като представяне на книгата, говорейки на TED, така че може да изгледате клипчето и да видите дали тази книга е за вас: 
Jon Ronson - What happens when online shaming spirals out of control

3. Комиксов рай, състоящ се от комиксите “Soppy” на Philippa Rice, “Adulthood is a myth” на Sarah’s Scrubbles, “Anya’s Ghost” на Vera Brosgol, “Through the Woods” на Emily Carroll и „Confessions of a Texan in Tokyo“ на Grace Buchele Mineta. 

4. Книжките за оцветяване “100 creaties mandala” и „100 niewe creaties mandala“, които още не съм сигурна какви са по националност, но вероятно са холандски или датски. Също така от България си взех мини вариантите “Не мога да заспя“ и „Обичам цветовете на цветята“ (изд. Миранда). Човек не може да има достатъчно книги за оцветяване. 

5. Последни от книжните ми покупки бяха „Сорая“ на Мелтем Йълмаз (изд. СофтПрес), „Онова лято“ на Лорън Уилиг (изд. СофтПрес) и „Добро момиче, лошо момиче“ на Али Ланд (изд. Сиела). Трите книжки ги взех, защото не бяха в списъка ми за бъдещи книжни покупки, а аз се опитвам да се ограничавам с нови книги... от списъка ми. :Р


Втората част на тази статия е посветена на това какво успях да прочета през първия месец на новата година. Общият брой на прочетените нещица от мен през януари е 10, което ме накара да се пръскам по шевовете от гордост, независимо, че от тази бройка - 3 са комикси, а 4 са от моите любими любовни исторически романи, които „изяждам“ за по една нощ. Ето и пълен списък на прочетените нещица с линкове към мнението ми за тях в Goodreads:

1. “Gemina” от Amie Kaufman и Jay Kristoff – започнах книгата миналата година, но я дочетох през януари, след като реших, че ще се опитвам всеки месец да чета по една книга на английски език. 

2. “Soppy” от Philippa Rice

3. “Adulthood is a myth” от Sarah’s Scrubbles – един от най-любимите ми комикс артисти е Сара, защото знае как да се надсмива над себе си и живота. Страхотна е, а през април се очаква и втория сборник с нейни комикси да излезе, така че нямам търпение и за него.

4. „На един клик разстояние“ от Александър Ненов – много любопитна книга за тези, които се интересуват от развиване на интернет бизнес и въобще тази тема им е любопитна. Аз имам някаква необяснима слабост към бизнес книги. :)

5. Трите книги от поредицата „Дивайн и приятели“ от Оливия Паркър („На лов за съпруга“, „Брачен капан“ и „Тайственият пазител“) - книжна омая и дрога, това мога да напиша за тези книги. :)

6. „Confessions of a Texan in Tokyo“ от Grace Buchele Mineta – друг любим мой комикс артист. Грейси има блог и youtube канал посветен на живота й в Япония с нейния съпруг Рьоске. За съжаление, в края на миналата година двамата заявиха, че напускат youtube и си дават почивка от социалните мрежи за поне една година.

7. „Три седмици с лейди Х“ от Елоиза Джеймс – друг любовен исторически роман, който обаче не се оказа напълно по мой вкус, но става за разтуха.

8. „Норвежка гора“ от Харуки Мураками – необичайна книга, която с всеки изминал ден след нейното прочитане се прогаря в съзнанието ти все повече и повече. 

Накрая, ще се опитам да предвидя какво ще прочета през февруари. Истината е, че никак не ме бива с предсказанията, тъй като винаги е пълна мистерия какво ще ми се дочете изведнъж, но имам някаква обща представа какво желая да прочета. Затова и ще подходя по този начин, представяйки желанията ми за четене за месец феврруари, като ще си запазя правото тотално да го променя този списък и въобще да няма нищо общо в началото на март като направя месечната равносметка. XD

1. „Четири нощи с херцога“ от Елоиза Джеймс – започната е вече и просто ще си я дочета. С нейното прочитане се надявам гладът ми за любовни исторически романи да бъде задоволен временно.

2. „Сорая“ от Мелтем Йълмаз – вече съм я почнала, така че ще я бъде и нея.

3. „Онова лято“ от Лорън Уилиг – вероятно и тази книга ще бъде прочетена, тъй като е с нещо като поставен краен срок.

4. „Преди катастрофата“ от Ноа Хоули – планирах с тази книга да почна новата година, но както споменах, никога не знам какво ще ми се дочете в последния момент. Силно се надявам да я подхвана, иначе не знам къде ще се крия от срам и вина.

5. “All We Shall Know” от Donald Ryan – планирам това да ми е английската книга за месеца, но кой ти знае дали ще остане тя.

6. Двата останали комикса, които имам - “Anya’s Ghost” на Vera Brosgol и “Through the Woods” на Emily Carroll.

7. Последно в списъка ми за четене ще оставя място за книга, която не е художествена литература. Винаги, наред с някой роман, чета и нещо специализирано. Навик ми е. Проблемът е, че не съм сигурна какво точно ще избера, така че ще си остане мистерия. :)



С това приключвам този първи пост, посветен на книгите и равносметките. Надявам се да ви беше интересно да прочетете какви съм ги правила и какво планирам. До следващия път!

Няма коментари:

Публикуване на коментар