събота, 4 март 2017 г.

Книжен февруари: нови книги, прочетено и планирано март



Неусетно се изтърколи още един месец и е време да направя втория си книжен обзор. Трябва да призная, че е доста приятно и поучително занимание да си направиш равносметка на какво си си купил през изминалия месец, какво си прочел и какво планираш да прочетеш. Поне за момента доста ми помага за мотивацията за четене, но не и за ограничаване похарчените средства за книги, но това е тема на друга статия... или роман направо. :Р


Започвам с новите книжни придобивки:

1. “Manga Design: Book Designs for Japanese Comic Books” by K.T. – за тази красота мечтая, откакто видях ревюто й в един международен сайт, посветен на японската култура. Някой ден като стана по-добра с японския език, може и да се пробвам да прочета поясненията отстрани до красивите картинки. До тогава ще точа лиги колко е божествена. 

2. „Very Good Lives“ by J.K. Rowing – като говорим за красоти, това е едно разкошно книжно бижу – елегантна корица, стилни и изчистени илюстрации, минималистично разположен текст. Истинско книжно произведение на изкуството. Самата книга представлява писмен вариант на официалното празнично обръщение на Роулинг към завършващите университета в Харвард през 2008 г. Ако не сте го слушали или прочели все още, може да поправите това от тук - http://news.harvard.edu/gazette/story/2008/06/text-of-j-k-rowling-speech/

3. “My Lady Jane” by Cynthia Hand с обещание за много, ама много смях. Още с посвещението на първата страница и ти идва да паднеш от стола от хилене, така че се вълнувам отсега за нейния бъдещ прочит. 

4. “Whatcha Mean, What's a Zine?” by Esther Watson and Mark Todd – самата аз не съм много наясно какво е Zine, но една от любимите ми booktuber-ки го е представила визуално много добре и всъщност от нея чух за тази книга. Ето ви линк към видеото - https://www.youtube.com/watch?v=C6cUie23VII

5. “All about Japan” (Willamarie Moore), “Japanese Traditions” (Setsu Broderick) and “Japanese Celebrations” (Betty Reynolds) – три книги, посветени на японските традиции, празници и творчество. Трите заедно чудесно се допълват, тъй като ако в едната има по-малко информация за нещо, то в друга ще има повече, и т.н. Много красиво илюстрирани и написани разбираемо. Всъщност, книжките са за деца, но това са подробности. :)

6. “The World's Best Mandala Coloring Book” volume 01 – поредната книга за оцветяване с мандали, която взех уж с проучвателна цел, ама реално сега аз й се кефя.

7. “Creative Colouring Techniques” – през февруари издателство Миранда пуснаха тази книга и доста ми стана любопитно, затова си поръчах английското копие. Тя е именно това, което подсказва името – събрани различни техники за оцветяване на едно място плюс доста красиви и разнообразни като стил страници за оцветяване.

8. „ Имението Ашфорд“ от Лорън Уилиг и „Цветя от лед и пепел“ от Беатрис Колин ( изд. Софтпрес) – последно се сдобих с тези две прекрасни книги в електронен вариант да ги прочета, за което съм много щастлива, тъй като щеше да мине много време преди да мога да се докопам до техните книжни варианти. И двете са любовни исторически романи и аз не съм срещала по-голям маниак от себе си на тема любовни исторически романи, така че ясно е как умирам от кеф по тях. 

Накрая, мога да си направя извод, че месечният ми пазар е някак си преобладаващо колекционерски насочен. Все неща, които желая да красят библиотеката ми от много време насам, но такъв явно е трябвало да бъде месецът.  ^^


Втората част от статията е посветена на това какво прочетох през месец февруари. Гордо мога да напиша, че почти всичко, което планирах да прочета през месеца е прочетено, с две малки изключения, но едната книга е започната, а другата отново ще бъде в плановете за следващия месец. Ето и реално какво прочетох като всяко заглавие е линк към мнението ми за книгата в Goodreads:

1. „Сорая“ от Мелтем Йълмаз (изд. Софтпрес)
2. „Четири нощи с херцога“ от Елоиза Джеймс (изд. Калпазанов)
3. „Very Good Lives“ by J.K. Rowing (Little, Brown and Company)
4. „Онова лято“ от Лорън Уилиг (изд. Софтпрес)
5. „Тайните дневници на мис Миранда Чийвър“ от Джулия Куин (изд. Тиара Букс)
6. „Какво се случи в Лондон“ от Джулия Куин (изд. Тиара Букс)
7. „Anya's Ghost“ by Vera Brosgol (First Second)
8. „Through the Woods“ by Emily Carroll (Margaret K. McElderry Books)
9. „Кратка история на езиците“ от Торе Янсон (изд. Изток-Запад)

Бих нарекла този месец много успешен от към четене. Може две от прочетените заглавия да са комикси, но пак 7 книги си е страхотна цифра, особено ако повечето книги са те накефили и с удоволствие си ги чел. ^^


Последната и трета част от статията е какво ще се чете през месец март. Голямо умуване падна, но мисля, че горе-долу имам идея. Отново си заявявам, че всичко зависи в какво настроение съм, тоест запазвам си правото на промени. Ето го и TBR списъка ми:

1. „Цветя от лед и пепел“ от Беатрис Колин (изд. Софтпрес) – книгата я почнах още през февруари, но малкото ми сърчице усеща, че много ще се вживее и затова карам бавно с нея, но със сигурност ще я бъде през месец март.

2. „Двор от рози и бодли“ от Сара Дж. Маас (изд. Егмонт) – време е да видя за какво е цялата истерия по тази поредица. За мое огромно щастие книгата беше избрана за групово четене във FB групата „За всеки, който обича да чете“, което само и чаках. Вълнувам се да видя дали ще я нахейтя, ще ми е безразлична или ще ми хареса много. 

3. “All We Shall Know” by Donal Ryan (Doubleday) това беше планираната ми английска книга за февруари, но само успях да я почна. Определено е mess up книга. Не е нормална, ама никак, а съм едва в началото...

4. „Преди катастрофата“ от Ноа Хоули (изд. Софтпрес) – милият ми Хоули с неговата самолетна катастрофа пак не се дореди, но няма да престана да го поставям в списъка за четене, докато не го прочета. Туйто! :Р

5. „Имението Ашфорд“ от Лорън Уилиг (изд. Софтпрес) – след „Онова лято“ от същата авторка, голям мерак имам и за този неин роман. Само се надявам да не ме унищожи психически като предната книга, но ще рискувам, защото е по-добре да се самоунищожа, ама да не пропусна добър любовен исторически роман. 

6. „Четири потока на парите“ от Робърт Кийосаки (изд. Анхира) – чудех се коя да ми е месечната специализирана литература за четене и на пълна случайност избрах тази. Отдавна съм я купила, домъкнах я до Единбург, значи ще се чете.

7. “Creative Colouring Techniques” (Michael O'Mara) – няма кой знае какво да се чете в тази творческа книга, но ми е любопитно да видя техниките и да пробвам някои.

8. “Fragments of horror”, “Dissolving Classroom” and “Cat Diary: Yon & Mu 01” by Junji Ito – този месец реших, че вместо комикси, ще се отдам на манги и то по-специално на хорър манги от любимия ми автор на такива. 

Това е списъкът ми за четене. Изглежда прилично голям, но не мисля да се тревожа или притеснявам ако не успея да прочета всичко през месец март. Все ще им дойде времето на книгите, когато й да е това време. :Р

Това е от мен засега. До следващия път. :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар