вторник, 4 април 2017 г.

Книжен Март: нови книги, прочетено и планирано април


Да се чуди човек кога стана месец април... 

Като цяло месец март беше доста унищожителен за финансите ми, тъй като си поръчах прилично количество книги от България, което ми коства доста пари. По повод националния празник на България имаше две големи промоции с 50% намаление на книгите на издателства „Еднорог“ и „Сиела“. Естествено, не устоях. Доставката до UK струваше повече отколкото самите книги, но удоволствието да отвориш кашончето с покупките и вътре да има на едно място толкова много и красиви книги, си струваше всяко пени, което дадох. :Р


Ето с какво се сдобих през месец март:
1. Три манги на Junji Ito - “Fragments of horror” (Viz LLC), “Dissolving Classroom” (Vertical) и “Cat Diary: Yon & Mu 01” (Kodansha Comics). Не съжалих нито за секунда. Разкошни издания. След десетилетие на четене на манга предимно онлайн на лоши сканове и на не най-добрите преводи, то удоволствието да си купиш книжни издания на любим автор, е несравнимо усещане. Не спрях да ги душкам и прелиствам с дни наред. :)
2. „Детски и домашни приказки“ от братя Грим (изд. DejaBook) – още от излизането на книгата се чудех дали искам копие, тъй като да си призная много малко са приказките на братя Грим, които са стигали до мен, дори и в съкратен и щадящ вариант. Просто никога не съм им била фен като дете, но любопитството ми е огромно, особено, когато се касае за оригиналните варианти. А и съм почти напълно убедена, че след няколко години ще е много трудно да си намериш копие от книгата. Затова и реших да се подсигуря.
3. „Перлата, която се освободи от черупката си“ от Надя Хашими (изд. Сиела) – спонтанен избор, тъй като книгата, която исках да взема, я нямаше и се наложи да си избера нещо на прима виста. Е, за мен е нормално да взема заглавие, което ще е тежичко за четене и вероятно с дни наред ще тормози съзнанието ми, но винаги се обръщам към такива четива, когато правя импулсивен и първичен избор за покупка на книга.
4. „Гневът и зората“ от Рене Ахдие (изд. Сиела) – взех си я от любопитство, а и защото много ми хареса корицата. Като малка много харесвах да чета приказките от „1000 и една нощ“ и това също изигра роля в решението ми. Така, че ще видим как ще ми се стори. 
5. Трите издадени на български книги от „Проектът Остин“ – „Разум и чувства“ от Джоана Тролъп, „Ема“ от Алегзандър Маккол Смит и „Абатството Нортангър“ от Вал Макдърмид (изд. Еднорог) – модерни преразкази на романите на Джейн Остин е формула, която автоматично ме кара да натискам бутона „купи“ без да се замислям. Джейн Остин е една от моите all time favourite автори и всякакви свързани книги и книжни нещица, които ми попаднат, се купуват. 
6. „Една успешна идея е достатъчна“ от Рандъл Лейн (изд. Еднорог) - от излизането й искам да си я взема, тъй като съм огромен фен на книги за бизнес и социални мрежи, а това е комбинация от двете в едно, какво повече мога да си пожелая. 
7. “My not so perfect life” от Sophie Kinsella (Bantam Press) – досега не съм чела нищо от Софи Кинсела, но видях точно тази книга, намалена наполовина в един хипермаркет и тъй като една от любимите ми booktuber-ки, постоянно говори за нея, а вкусовете ни за любовни романи доста се покриват, си я взех. :)

Общо през месец март се сдобих с 8 книги и 3 манги, което си е огромно количество за един месец. Така, че се надявам април да го давам по-скромно с книжните покупки. Ама ще видим колко ще успея с подобни абсурдни решения... :Р

По отношение на прочетеното през месец март, нещата не стоят така добре, както с покупките ми. Този месец беше някак муден, предполагам, че ми дойде в повече четенето на електронни книги, а и нещо четивата, които подхващах се оказаха от унищожаващите душевното ми спокойствие и то не винаги в положителен смисъл. Простичко казано почти изпаднах в т.н. reading slump. 


От мартенския ми списък за четене реално не започнах три книги. Едната, която беше по-творческа, се оказа, че няма нищо за четене в нея и затова я разкарах от списъка. Другите две не ги подхванах, защото са електронни и усещах, че нещата нямат да свършат добре, ако почна още нещо в електронен вариант. Ето какво успях да прочета предния месец:

1. “Fragments of horror” by Junji Ito (Viz LLC)
2. “Dissolving Classroom” by Junji Ito (Vertical)
3. “Cat Diary: Yon & Mu 01” by Junji Ito (Kodansha Comics)

Скромно, но от сърце и все още мога да кажа, че ми се чете, което означава, че не се самоунищожих напълно и вероятно нежеланието ми да чета може и да успея да го разкарам, ако подбера внимателно списъка за четене за месец април. 


Този месец списъкът ми ще е по-скоро заглавия, от които да избирам, а не към които строго да се придържам. Ето го и него:
1. „Двор от рози и бодли“ от Сара Дж. Маас – някъде по средата на книгата съм и направих невъзможното да успея да я дочета до края на март, за да не ми грози априлския списък. Обаче, не успях. Така, че ще се опитам да я довърша, но си оставям вратичка да не го направя, ако нещо четенето не ми върви. 
2. „My not so perfect life“ by Sophie Kinsella – английското ми четиво за месеца. Книгата е доста големичка и предполагам, че няма да успея в рамките на април да я прочета, но мисля да не бързам, а да се насладя на удоволствието да си почета малко чиклит за душата, пък когато я приключа - тогава. :)
3. „Преди катастрофата“ от Ноа Хоули – и ето я отново в списъка за четене. Решила съм, че ще я поставям TBR-а си, докато не я прочета. Усещам в мен да се формира глад за трилър, така че може би април ще е месецът. :Р
4. „Абатството Нортангър“ от Вал Макдърмид – една от книгите от „Проектът Остин“, която вече даже я почнах и съм някъде по средата. Ако ми се чете още, ще прочета и останалите две за сметка на други четива от списъка.
5. „Killing and Dying“ by Adrian Tomine и „Marzi: A memoir“ by Mazena Sowa – избрах това да са тазмесечните ми комикс четива. За първия си нямам никаква идея за какво иде реч, но заглавието ме плени, а втория го спомена моята сенсей от „Манга академия“-та и ми се стори интересно, затова и попадна в списъка. ^^
6. „Една успешна идея е достатъчна“ от Рандъл Лейн и “Politics and the English Language” by George Orwell - моите специализирани четива за месец април. 

И това беше всичко от мен и моят книжен март. Надявам се вашият да е бил по-успешен и изпълнен с много и запомнящи се четива. До следващия път! ^^

Няма коментари:

Публикуване на коментар