събота, 29 април 2017 г.

Dewey’s 24 Hour Readathon April 2017



Четатонът вече официално е стартирал, но това никак не ми пречи да се включа със закъснение. Имам слабост към такъв тип предизвикателства. Единственият проблем, е че разбирам за тях сравнително късно и ми отнема време да се реша да се включа, което води до още забавяне.

24 часовият четатон „Дюи“ започва по едно и също време навсякъде по света. Заради тази малка особеност, при мен предизвикателството започна в 1:00 pm (за България началото беше 15:00 часа). 

От беглото ми кратко запознанство с правилата и какво представлява четящото предизвикателство, идеята му е да прочетеш колкото можеш (или си си определил) книги в рамките на 24 часа. Няма някакви ограничения какво да четеш, но явно този тип четатон е по-скоро насочен за кратки книги, поезия и графични романи. Тъй като при мен малките книги и графичните романи не се задържат дълго непрочетени, използвах предизвикателството като идеално оправдание да си купя нещо ново.

Обожавам такъв тип преизвикателства, защото посягаш към четива, към които никога не би се замислил да посегнеш и прочетеш при обикновени обстоятелства. Преоткриваш себе си и нови жанрове. Ето го и моя списък за четатона:


1. „The Girl From the Other Side: Siúil, A Rún“ vol. 1 by NAGABE (Seven Seas Entertainment) – прегледах цялата секция с комикси и манга в близката книжарница и вече се бях отчаяла, че няма да има комикс/манга в списъка ми за четатона, когато погледът ми попадна на тази красота. Беше любов от пръв поглед. Нямам си никаква идея за какво иде реч, просто ме плени. 

2. “We Should all be Feministst” by Chimamanda Ngozi Adichie (Fourth Estate) – единствената книжка в този списък, която бях планирала да прочета при всички условия. Ако не сте гледали как Адичи (надявам се така да се пише на бг) говори на TEDxEuston, то го направете веднага. Ето Ви линк: We should all be feminists | Chimamanda Ngozi Adichie | TEDxEuston. След като изгледате, съм сигурна, че ще искате да си купите и книжен вариант да имате, че даже и да подарявате на всеки мъж и жена, които познавате. :Р

3. “Milk and Honey” by Rupi Kaur (Andrews McMeel Publishing) – не мисля, че някога щях да доживея да купя и въобще да съм ентусиазирана от идеята да чета поезия. Не съм фен на такива неща, но Криси от Diagnosis: Abroad успя да промени това. Тя е споделяла доста пъти стихове на Рупи Каур и сега е отбелязала отново да прочете стихосбирката й за четатона, което провокира интереса ми и като прочетох едно-две от самите стихове и бях продадена веднагически. 

4. „Петрония“ от Амели Нотомб (изд. Колибри) – Моята любимка Амели, чиято последно излезнала книга още не съм прочела. Направо съм засрамена от себе си. Имам всичко на Амели и всичко е прочетено без тази последната. Нотомб е идеална за такъв тип четатони, тъй като нейните книги са винаги малки. Обаче, не се подвеждайте, че се четат лесно. След като чета Амели се чувствам малко глупава, заради наистина високата й езикова и въобще всякаква култура, която си личи от всяко изречение. Въпреки това ми е невероятна слабост самата тя и нейното писане.


Това е моят TBR списък за книжния 24-часов четатон „Дюи“, който започна преди часове, но аз лично съм сериозен оптимист, че ще прочета поне две от четирите неща, тъй като са наистина изключително кратки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар