понеделник, 24 юли 2017 г.

BOOKTUBE-A-THON 2017


Днес официално започна BOOKTUBE-A-THON 2017 и аз най-после си направих списък за четене. Напълно в мой стил – в последния възможен момент, даже леко съм закъсняла, но в САЩ и Канада още не е днес, така че ще се фокусирам върху тяхната часова зона и ще се правя на ударена с мокър парцал. :)

Да си призная не е добра идея човек да се включва в повече от един книжен маратон на месец, че най-добре един на два-три месеца. Отнема си сериозна енергия и време. Обаче, тази година си обещах, че ще се включвам в колкото мога повече подобни събития, така че ще експериментирам със себе си и четящото си моджо. Надявам се нещата да не приключат злощастно за моята особа, тоест да не мога да чета нищичко в продължение на седмици, за да книгореанимирам (няма такава дума). :)

BOOKTUBE-A-THON 2017 се организира от Ariel Bissett, която ме запали по зяпането и следенето на youtube канали и която е една от най-любимите ми буктюбъри. Мога да я слушам всеки ден и няма да ми омръзне, независимо за какво ще ми говори. Може и за времето да е, пак ще й се радвам.

За първи път се включвам в този четатон, тъй като досега не знаех за неговото съществуване, но определено ми допада колко свободен и лежерен е. Като всеки друг подобен книжен маратон, си има READING CHALLENGE, но категориите са изключително широкообхватни и забавни. Затова съм решила да чийтвам колкото мога повече, да се изхитря още повече и да се самоизмамя по-възможно най-брилянтен начин. :Р


Време е за комплексния ми и чийтърски списък за четене:

1/ Read a book with a person on the cover. / Прочети книга с човек на корицата.
За първата категория си избрах стихосбирката „Retribution Binary“ на Ruth Baumann, на чиято корица има нарисувано женско лице. Къде идва тук гениалността ми? Тази малка книжка чудесно може да попадне в три категории. Освен тази, в която я поставям, мога да я прочета за един ден, тъй като е само 33 страници и да я прочета навън. Плановете ми са да направя именно това, за да може ако не успея да прочета книга от някоя от книгите за другите две категории, то да ги изпълня с тази. :Р Гениално, нали?

2/ Read a hyped book. / Прочети свръхпопулярна книга.
Много се чудех и реших за тази категория да прочета „The Sun is Also a Star“ на Nicola Yoon, която е супер-дубер популярна книга, където и да я издадат, по което и време да е. Чела съм “Everything, Everything” на същата авторка на английски език и вече съм запозната как пише и знам, че книгите на Никола Юн се четат бързо. Така, че и тук си чийтвам. Поставям книга, за която имам сериозна увереност, че ще я прочета лесно и бързо. :)

3/ Finish a book in one day. / Завърши книга в един ден.
За тази категория имам цели три заглавия и трите са графични новели, защото са идеални за бързо четене и с тях чудесно ще мога да запълня бройката прочетени заглавия до 7 книги. Ако реша да прочета някой от тях навън, за всеки случай, ще си имам резервен на резервния вариант за категория 5 и ако вече не го забелязахте и на трите комикса има човечета, което се брои за хора. Брилятно! :Р Избраните от мен графични новели са “Scenes from an Impending Marriage” на Adrian Tomine, “4-panel life” на Jen-jen Rose и “Big Mushy Happy Lump” на Sarah Andersen.

4/ Read about a character that is very different from you. / Прочети за характер, който е много различен от теб.
Тук ще отбележа да завърша една книга, която почнах в края на месец май и няма такова влачене с нея. Не знам защо, но ме уморява от скука тази книга. Става дума за „Гневът и зората“ на Рене Ахдие. Не е лоша книгата, но нещо не ме грабва. Та, главната героиня няма накъде да е по-различна от мен. Първо, никак не я харесвам, а харесвам себе си – ето ти една добра разлика. Главната героиня живее някъде из арабските пустини, аз живея из шотланските полета. Няма шанс да се объркаме на териториален признак. Мога да продължа в същия дух, но се опасявам, че няма да се изкажа ласкаво за героинята, така че ще си замълча и ще се моля тези 100 страници да не се окажат сериозен препъни камък по време на четатона.

5/ Finish a book completely outdoors. / Завърши книга изцяло навън.
Ах, моята драма. Не си падам по четенето навън, но си падам по слушането на книги, докато ходя от точка А до точка Б. Именно, за тази цел си имам по една аудиокнига на месец за слушане и този месец това е “Geekerella” на Ashley Poston, която вече съм почнала, но съм едва в началото, защото я слушам само, когато съм навън, а последната седмица съм все за кратко. Надявам се да успея да я завърша, че голямо обикаляне около мола ще става, докато я доизслушам, ако не успея с стандартния си брой разходки. В най-лошия случай имам една стихосбирка и три графични новели, които ще спасяват положението.

6/ Read a book you bought because of the cover. / Прочети книга, която си купил заради корицата.
С гордост мога да заява, че САМО заради корицата не купувам книга. Корицата много ми помага в процеса на избор на книга, но не се сетих за заглавие, което да съм го взела само заради корицата. Винаги чета анотацията и ако не ми допадне, няма шанс да я взема заради външия й вид. Но, виж – да не взема книга заради грозната й корица, макар да звучи интересно книгата – се случва твърде често, отколкото ми се иска да си призная. За тази категория избирам българското издание на „#Шефката“ на София Амарусо, защото като видях българската корица, плановете ми да си купя английското издание се изпариха във въздуха. Това ми се струва като добър вариант за категорията, защото предпочетох едно издание пред друго заради корица.
Споменах ли, че има нарисувана жена на корицата, тоест чудесно се вписва и за категория 1? Случаеност? Няма такова нещо. :Р

7/ Read seven books. / Прочети седем книги.
И последната, напълно свободна категория, която ще съм я изпълнила, ако съм прочела всичко изброено до тук, особено онези три графични новели от категория 5. Но, докато не се наложи, ще ги броим за едно заглавие споменатите комикси, а тук ще поставя една друга малка книжка, която може да е малка, но нивото на английски език е толкова тежко, че не ми се вярва да я прочета. Все пак ще се пробвам, че ме дразни, че е единствената малка книжка в библиотеката ми, която не съм прочела. Става дума за “Politics and the English Language” на George Orwell.

Това е моят гениален, брилятно-хитроумен списък от взаимнозаменяеми заглавия. Да бях планирала така да се нагласят, не мисля, че щях да го измисля толкова добре. Най-добрата част от целия списък за четене за BOOKTUBE-A-THON-а е, че почти всяко едно от изброените заглавия е или активно четиво за мен, или е в плановете ми за четене до края на месеца. Предчувствам успех с този четатон, но никога не се знае какво ще се случи. Обаче съм обнадеждена. Искрено се надявам да мога да Ви се похваля в края на четатона с първия ми успешно завършен книжен маратон. Стискам си палци на всички възможни крайници.
До следващия път! :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар