събота, 5 август 2017 г.

Книжен юли: нови книги, прочетено и планирано август


Още един месец си отмина, но август го посрещам доста доволна в книжно отношение. Какво имам предвид? Ами, не се олях с купуването на нови книги. Напротив, направо си е постничко за моите стандарти. Явно е нужно веднъж така да се олееш, че вътрешните ти спирачки да се активират и да почнат да си вършат работата най-после. :)

Този месец се сдобих само с 9 нови заглавия, от които 3 са комикси, 3 са манги, едно е тип информативна книга (reference book), стихосбирка и само едно от всичките тези девет заглавия реално мога да го определя като за четене. Ето го и целия списък със заглавия:

1. „Scottish Wild Flowers“, Michael Scott (Birlinn Limited)
2. „Scenes from an an Impending Marriage“, Adrian Tomine (Faber & Faber)
3. „Big Mushy Happy Lump“,Sarah Andersen (Andrews McMeel Publishing)
4. „4-panel Life“, Jen-jen Rose (Self Publishing)
5. „Retribution Binary“, Ruth Baumann (Black Lawrence Press)
6. „The Earl and the Fairy“ vol. 2, 3, 4, Ayuko (VIZ Media)
7. „Manga in Theory and Practice“, Hirohiko Araki (VIZ Media)


Нещата стават още по-приятни като видях колко книги съм прочела през месец юли. Цели 10! Аз си мислех, че са по-малко. Със сигурност мога да напиша, че това беше възможно единствено и само, защото се включих в два четатона през този месец. Става дума за Български книжен маратон 2017 и Booktube-a-thon 2017. Ако Ви е любопитно какво конкретно планирах и прочетох за тези два четатона, може да видите моите БКМ 2017 TBR, БКМ 2017 Wrap Up и Booktube-a-thon 2017 TBR, Booktube-a-thon 2017 Wrap Up. Изтощително беше, но явно си е заслужавало. :)

От тези 10 заглавия, които прочетох, мога с най-голяма наслада да напиша, че „Софийски магьосници“ от Мартин Колев е моят любимец на месеца. Не ме разбирайте погрешно, през месец юли нямах слаба книга, но книгата на Мартин Колев си ме стопли отвътре, защото ми показа една различна и специална София. След прочита й, книгата престана да бъде просто книга, а се превърна в емоционално зареден спомен, така че нямаше как да не е моят избраник на месеца. Учудващо на песимистичната ми природа, за месец юли нямам книга, която да е била толкова покъртително и отчайващо зле, че да имам нужда да се оплача. Определено един добър месец за читателската ми душа. 

Без повече безсмислени писания, ето го целия списък на прочетените от мен книги за юли като всяко заглавие е линк към ревюто ми в Goodreads:



Естествено, силен месец от към четене означава силен месец от към представителни цитати и книгоразделители, вдъхновени от прочетените книги:



По отношение какво планирам да прочета през месец август планирам нещата да ги представям от този месец нататък като книжни точки:


1. Текущи заглавия – към момента имам три книги в current-reading купчинката си като две от тях ги мъча от цяла вечност. Чудя се кога ли ще дойде моментът да приключа един месец без да имам нещо активно за четене. :Р
2. Стихосбирка на английски език – всеки месец от април насам чета по една стихосбирка и тъй като нямам лесен достъп до български такива, чета си на английски език.
3. Няколко манги или графични новели – вероятно ще си прочета трите тома на мангата „The Earl and the Fairy“, които си взех миналия месец и още не съм прочела. 
4. Четатон „Мастилени Калинки“ – още не съм сигурна какви заглавия ще си избера за четатона, но ще бъдат четири на брой, а задължителната книга ще я пропусна. Ако искате да се включите може да прочетете всичко за четатона в блоговете на двете организаторки - A Court of Books and Magic и LadyBug's Page
5. Книжно вдъхновение – по-този начин ще отбелязвам четенето на книги, които просто съм решила, че ми се четат в момента и нямат никаква връзка с никакви мои шантави предизвикателства, списъци и тем подобни. Чете ми се и т‘ва е. :Р

Общо пет категории за четене ми се сформират за този месец, което не изглежда малко, но не и много, защото границите са много разтегливо понятие в този вариант на планиране на четене. 

Накрая, един нов елемент от месечната ми равносметка, ще е статистика за оставящите ми за четене книги. Вманиачила съм се от няколко месеца насам да следя каква е кривата/съотношението между нови заглавия и трупането на непрочетени книги. А и каква по-добра причина да си ползва човек органайзера, освен да следи разни шантави статистики. 
Ето го първия ми книжен отчет за месец юли:

1. Нови закупени заглавия през юли: 8 книги (+ 1 reverence book)
2. Прочетени заглавия през юли: 10 книги
3. Общ брой непрочетени заглавия: 77 книги

Все си мислех, че имам около 50-тина книги за четене, обаче се оказаха доста отгоре. Интересното тепърва предстои, когато на следващата книжна равносметка ще видя дали реално ги намалявам или не. Стискам си палци. 

Това беше моят книжен юли! До следващия път! ^^



Няма коментари:

Публикуване на коментар