вторник, 1 август 2017 г.

Равносметка: Booktube-a-thon 2017 и още нещо


Почвам да имам твърде чести моменти на deja vu заради тези равносметки от различни четатони, в които се включих в последните няколко месеци. Като отворя word файл и се чудя дали не го написах това вече. Уви, никога не се оказва, че съм го написала.

Сега ще Ви попиша за Booktube-a-thon 2017 и как се провалих с гръм и трясък при изключителния ми ентусиазъм и надежда, че този път ще изпълня успешно цял един четатон. Ха! Да, ама не. :)

Мога цял ден прилежно да Ви обяснявам как точно се нагласиха редица обстоятелства, че да се стигне до тук, но ме мързи, пък и кой ти чете дълги постове. Затова направо към равносметката. Може да не се справих блестящо, но поне минавам към отчелите се участници. 

Тъй като съм изключително горда с гениалността на моя списък (независимо, че не прочетих повечето от него, това не го прави по-малко гениален :Р), ще изброя прочетените книги и ще уточнявам всяко заглавие за коя категория може да се отнесе. Готови! Ето какво прочетох:

1. “Scenes from an Impending Marriage” на Adrian Tomine, “4-panel life” на Jen-jen Rose и “Big Mushy Happy Lump” на Sarah Andersen.

За тези три сборника с комикси нямах никакво съмнение, че ще ги прочета, защото са ми в месечните цели за четене, а и кой ти отказва добър комикс. 

Всеки един от тези комикси може да се причисли като изпълнение на категория 1 „Прочети книга с човек на корицата“ и категория 3 „Завърши книга в един ден“, където реално ги поставих като цел за четене. 



2. „#Шефката“ на София Амарусо

След трите графични новели прочетох тази страхотна книга, по която точех лиги още от преди да я преведат на български език. Напълно възможно е да изгледам сериала. Някак си ми е любопитно, а и знам, че е доста различен, така че няма да ми се повтаря с книгата, а ще е чудесно допълнение. 

#Шефката може да се отнесе като изпълнение на категория 1 „Прочети книга с човек на корицата“, категория 4 „Прочети за характер, който е много различен от теб“ и категория 6 „Прочети книга, която си купил заради корицата“, за която категория реално я избрах. 

Ревю в Goodreads: „#Шефката“


3. „Retribution Binary“ на Ruth Baumann

Тази стихосбирка е 33 страници и някои от страниците имат точно по три реда написани и това е. Въпреки тази краткост беше дяволски трудно да разбера голяма част от стиховете. Препрочитах, допитвах се до ходещия ми речник (приятелят ми) и пак много неща ми убегнаха като смисъл. И да вметна, че да правиш това навън при силен вятър си е сериозно предизвикателство. :)

Малката ми трудоемка за разбиране стихосбирка успешно може да се причисли като изпълнение за категория 1 „Прочети книга с човек на корицата“ (нейната си категория), категория 3 „Завърши книга в един ден“ и категория 5 „Завърши книга изцяло навън“

Ревю в Goodreads: „Retribution Binary“


Получава се така, че реално за книжното предизвикателство на Booktube-a-thon 2017 от 7 категории съм успяла да покрия 5. Нямам прочетени книги за категория 2 „Прочети нашумяла книга“ и категория 7 „Прочети седем книги“. Това чудесно може да се брои за успех, ако за мен успех не означаваше да прочетеш определените от теб самия брой книги. В моя случай от определени 7 (трите графични новели ги приемам като едно общо заглавие) съм прочела само 3, което си е тъжно от където и да го погледнеш. 


Накрая, не мога да пропусна да предам малко мъдрост на моето бъдещо аз или на всеки желаещ да се научи от моята наивност:

1. Включването в повече от един четатон месечно си е самоубийствено начинание. Уморително и изтощително е!

2. И да си мислиш, че имаш шанс успешно да го изпълниш – си запази предположенията и ентусиазма за себе си, че не се знае всъщност какво ще излезе накрая. 

3. Винаги вярвай на шестото си чувство, което със сигурност е пресметнало, че 2 + 2 x 7 е равно на катастрофа. Твоето подсъзнание е по-добро от мозъчето ти в изчисляването на вероятностите дали нещо ще го бъде или не. Слушай го!

4. Подбирай заглавия, които ИСКАШ да прочетеш, а не, които ТРЯБВА, иначе опасността да гледаш тъпо купчината с книги и да не прочетеш нищо е 100%. Ако ще се мъчиш с „трябващи“ заглавия, си карай без четатони и тем подобни.

5. Внимание! Много четене не води до много четене, а до пълната липсва на желание за четене. Вместо да се пъниш по 7 дни през седмица, си се радвай на дневните дози от 20 до 100 страници всеки ден. Къде-къде по-удовлетворящо звучи. 

6. Само за перфекционисти и планиращи души – записвайте си заглавията на книжките в тефтера с моливче, та да може да се трие. Белият коректор никога не е същото бяло като бялото на хартията в тефтера Ви. Никога! Така, че не е решение.

7. Няма! Просто седем ми харесва повече от шест. :)

Това беше от мен. Надявам се да не сте заспали, докато четете равносметката ми и кратките ми напътствия за успешен четатон.

Благодаря Ви, че стигнахте до тук. До следващия път! ^^

Няма коментари:

Публикуване на коментар